Wady postawy. Jak im zapobiegać przy użyciu piłki Pezzi, dysku sensorycznego oraz poduszki do siedzenia?
Odchylenie od wartości fizjologicznej, krzywizn kręgosłupa – bo o nich tu mowa prowadzi do zmian związanych z przeprofilowaniem kształtu głównej kolumny naszego ciała. Biorąc pod uwagę, iż kręgosłup stanowi swego rodzaju rusztowanie dla narządów wewnętrznych, naczyń krwionośnych, czy też układu mięśniowego sprawa zaczyna przybierać na powadze sytuacji. Pod pojęciem wad postawy kryją się również zaburzenia fizjologii na obwodzie – płaskostopie, kolana koślawe lub szpotawe, ect. Nakładając na to wszystko fakt, iż możliwość korekcji jest możliwa tylko do momentu zatrzymania wzrostu kostnego (około 20 rok życia), to oczywistym staję się konieczność wprowadzania edukacji w tym zakresie. Zdrowe plecy, to dobre życie...uzasadnić to można chociażby unerwieniem segmentarnym narządów wewnętrznych*.
Przeczytaj artykuł
Regeneracja po aktywności sportowej. Jakie ma znaczenie i dlaczego jest taka ważna?
Aktywność sportowa wiąże się z wieloma walorami poczynając od uzyskania zgrabnej sylwetki, zwiększenie wydolności organizmu, zmniejszenie napięcia i stresu a kończąc na wzroście odporności oraz poprawie ogólnego stanu zdrowia. Należy jednak pamiętać, że regularne i intensywne treningi powodują osłabienie zdolności regeneracyjnych organizmu, a to z kolei zwiększa ryzyko kontuzji, a także osłabienie efektów w zmianie budowy ciała.
Przeczytaj artykuł
Trening mięśni brzucha w kontekście bólu pleców
Ból pleców jest terminem tak powszechnie wszystkim znanym, że prawdopodobieństwo posiadania kogoś nam bliskiego z tą przypadłością jest więcej niż pewne. Mnogość używanych synonimów dla tej jednostki chorobowej też nie jest przypadkowa, ponieważ plecy mogą nas boleć z naprawdę wielu powodów. Biorąc pod uwagę obecną sytuację trwającą już od ponad półtora roku, warto skupić się szczególnie na jednym wspólnym aspekcie łączącym „bolące plecy” zarówno młodych jak i starszych. Mowa o sedenteryjnym trybie życia i zaniedbaniu posturalnym.
Przeczytaj artykuł
Najczęstsze kontuzje w kolarstwie szosowym i MTB
Kolarstwo w każdej postaci jest czymś niesamowicie ekscytującym dającym zawodnikowi sporą dawkę adrenaliny, która to często sprzyja w przełamywaniu własnych ograniczeń i możliwości. Jest ona bez wątpienia czymś co „uskrzydla” i dzięki niej progresujemy w tym, co robimy. Patrząc na to z drugiej strony, adrenalina wytwarzana przez rdzeń nadnerczy wraz z kortyzolem produkowanym przez korę nadnerczy podczas swojego długotrwałego działania nie mają pozytywnego wpływu na organizm – utrzymujące się wysokie obroty autonomicznego układu nerwowego będą doprowadzać do zmęczenia oraz zmniejszenia możliwości regeneracji, a co za tym idzie – KONTUZJI. Jednym z najczęściej popełnianych błędów przez kolarzy zarówno szosowych, jak i górskich jest zbyt mało czasu poświęcanego na regenerację własnego ciała. W takich przypadkach bardzo łatwo o popełnienie błędu, który skutkować będzie wyłączeniem nas z treningów.
Przeczytaj artykuł
Łokieć tenisisty – jak skutecznie pozbyć się bólu?!
Łokieć tenisisty to dość powszechnie występująca dolegliwość. Właściwie to może dopaść każdego z nas, bez względu na to czy pracujesz fizycznie bądź za biurkiem, nie patrzy on również na wiek czy płeć – dlatego warto wiedzieć czym jest i jak sobie z nim poradzić.
Przeczytaj artykuł

Trening w domu - zalety domowej siłowni.

Posted by      Comments 0
Trening w domu - zalety domowej siłowni.
Za oknem sypie śnieg, mróz skrzypi pod stopami po prostu piękny klimat zimowy, a Ty nadal tkwisz w domu, na kanapie pod kocem z grzańcem w ręku? Niby miło i przyjemnie, ale jakoś tak ospale się zrobiło i dziwisz się nawet, że nie zapadłeś w sen zimowy razem z bieszczadzkimi niedźwiedziami. Brak energii do działania, motywacja była, ale zniknęła za rogiem ostatniego posta na facebooku, który udostępnił znany trener personalny – oczywiście imponuje Ci jak ludzie podejmują wyzwania, tracą zbędne kilogramy, przełamują swoje lenistwo i Ty oczywiście również zaczniesz ćwiczyć - od jutra. Tak mija zima, nagle zaskakuje Cię wiosna, wakacje tuż, tuż no i jesień, ale wiadomo deszcz, zimno, szaro i ponuro, więc weźmiesz się za siebie od nowego roku. Nie szkoda Ci zmarnowanego czasu? No dobra, pewnie powiesz, że siłownie są zamknięte, na zewnątrz ślisko, poza tym nie lubisz zimna. Stop! Dość szukania kolejnych wymówek. Poniżej przedstawię Ci kilka przykładów na to, jak bez ruszania się z domu możesz zadbać o swoje ciało oraz lepsze samopoczucie.
Przeczytaj artykuł
Wyświetla 1 do 6 z 22 (1 Stron)