Trening w domu - zalety domowej siłowni.
Posted by      04/02/2021    Comments 0
Trening w domu - zalety domowej siłowni.

Stop wymówkom! Stwórz własną domową siłownię, bądź panem swojego życia. Zdrowego życia.

    Za oknem sypie śnieg, mróz skrzypi pod stopami po prostu piękny klimat zimowy, a Ty nadal tkwisz w domu, na kanapie pod kocem z grzańcem w ręku? Niby miło i przyjemnie, ale jakoś tak ospale się zrobiło i dziwisz się nawet, że nie zapadłeś w sen zimowy razem z bieszczadzkimi niedźwiedziami. Brak energii do działania, motywacja była, ale zniknęła za rogiem ostatniego posta na facebooku, który udostępnił znany trener personalny – oczywiście imponuje Ci jak ludzie podejmują wyzwania, tracą zbędne kilogramy, przełamują swoje lenistwo i Ty oczywiście również zaczniesz ćwiczyć - od jutra. Tak mija zima, nagle zaskakuje Cię wiosna, wakacje tuż, tuż no i jesień, ale wiadomo deszcz, zimno, szaro i ponuro, więc weźmiesz się za siebie od nowego roku. Nie szkoda Ci zmarnowanego czasu? No dobra, pewnie powiesz, że siłownie są zamknięte, na zewnątrz ślisko, poza tym nie lubisz zimna. Stop! Dość szukania kolejnych wymówek. Poniżej przedstawię Ci kilka przykładów na to, jak bez ruszania się z domu możesz zadbać o swoje ciało oraz lepsze samopoczucie.

   

Biegiem po zdrowie oraz kondycję – bieżnia doskonałe rozwiązanie nie tylko dla domatorów.

    Zalet korzystania z bieżni jest wiele, oczywiście mam tu na myśli bieganie na bieżni, a nie traktowanie jej jako dodatkowego mebla w domu, który zbiera kurz. Przede wszystkim mając bieżnię w domu, możesz biegać kiedy tylko masz ochotę, przecież jest dostępna dla ciebie przez 24h na dobę, masz ją na wyłączność. Kiedy aura na zewnątrz nie sprzyja treningom biegowym, wtedy nie tylko domator doceni możliwość biegania na bieżni w domowym zaciszu. Warto wspomnieć o tym, że bieżnia nie obciąża stawów tak jak bieganie w terenie, dlatego jest to znakomita forma sportu dla tych, którzy zmagają się z różnymi dolegliwościami zdrowotnymi, choćby np. z problemami z kolanem. Dobra amortyzacja to zasługa pasa bieżni, ponieważ kiedy biegamy na bieżni, pas lekko ugina się pod naszym ciężarem. Po za tym podczas biegania na bieżni mamy możliwość stałej kontroli podstawowych parametrów na ekranie LCD, takich jak przebyty dystans, pomiar prędkości, spalone kalorie czy pomiar tętna. Dodatkowo bieganie na bieżni sprawia, że możesz ćwiczyć w rytm swojej ulubionej muzyki lub nadrobić zaległy film czy serial - nawet nie zauważysz kiedy pokonasz zaplanowany dystans. Bieżnia elektryczna T800 marki York jest przede wszystkim funkcjonalna, niewielka gabarytowo i co bardzo istotne posiada 12 programów treningowych, ma także wbudowane głośniki oraz podłączenie do MP3.

   

Zalety treningu na rowerze stacjonarnym w domu.

   

    Nie każdy jest amatorem biegania to raczej sprawa dość prosta i oczywista. Czujesz, że potrzebujesz wprowadzić jakiś sport w swoje życie, może trochę więcej ruchu niż spacer z salonu do kuchni? Proszę bardzo - rower treningowy poleca się na przejażdżki w domowych pieleszach. Rower treningowy jest świetną alternatywą dla tradycyjnego roweru. Należy podkreślić, że systematyczny trening na rowerze stacjonarnym pomoże Ci pozbyć się zbędnych kilogramów, poprawi Twoją kondycję, a przy okazji wyrzeźbi sylwetkę. Mało tego, trening na rowerze pozwoli Ci poprawić pracę serca, obniży ciśnienie krwi, ustabilizuje tętno, rozładuje stres po ciężkim dniu. Zaletą roweru stacjonarnego jest również to, że ryzyko wszelkich kontuzji jest naprawdę znikome. Mając rower w swojej siłowni domowej, nie martwisz się przebieraniem się w odpowiedni strój lub tym czy nie zaskoczy Cię nagła zmiana pogody na gorsze. Rower stacjonarny jest nieoceniony, kiedy masz dzieci i nie masz możliwości zostawienia ich samych w domu, aby pojeździć na rowerze w okolicy. Po za tym rower stacjonarny ma możliwość regulacji zakresu obciążenia, sam ustalasz prędkość oraz dystans, ekran wskazuje podstawowe parametry podczas jazdy - swoje tętno masz pod stałą kontrolą. Marka York ma bardzo szeroki wybór rowerów. Model roweru magnetycznego York C110 Active - posiada magnetyczny system hamowania, manualną, ośmiostopniową skalę regulacji obciążenia, dzięki któremu zmienia się poziom trudności treningu, użytkownik może regulować wysokość i nachylenie siodełka a także nachylenie kierownicy. Z kolei model York C415 posiada elektroniczną regulację oporu w zakresie 1-32 dzięki czemu trening ma zróżnicowaną intensywność - zaczynając od spokojnego, rekreacyjnego jak i w pełni profesjonalnego i wyczerpującego treningu na najwyższych obrotach. Rower poziomy York Perform C215 to model z magnetycznym systemem hamowania, który dzięki poziomej konstrukcji sprawia, że kręgosłup podczas treningu jest odciążony, co jest ogromną zaletą.

   

Wyposażenie domowej siłowni – Bosu, TRX oraz stepy Reebok.

   

    Do swojego codziennego treningu możesz dodać coś czego może do tej pory nie znałeś, bądź nie miałeś przekonania, a może uznałeś, że to nie jest wcale tak istotne w drodze do lepszej kondycji oraz zdrowia. Trening równowagi, jakże bardzo ważny i aby właściwie funkcjonować każdego dnia możesz wykonać go przy pomocy Bosu. Co to takiego Bosu? To dwustronny przyrząd będący unikalnym połączeniem piłki i stepu. Jedna strona tego przyrządu jest swego rodzaju pneumatyczną kopułą uginającą się przy każdym ruchu osoby ćwiczącej, druga zaś jest płaską i sztywną platformą. Bosu daje ogromne możliwości w zakresie treningu równowagi. Idealnie sprawdza się zarówno w ćwiczeniach statycznych, jak i dynamicznych oraz takich, które poprawiają balans ciała. Bosu poważnie wpływa również na stabilizację tułowia. Trening z Bosu można urozmaicać sobie poprzez wykonywanie ćwiczeń na jednym lub kilku urządzeniach jednocześnie: wchodząc, schodząc, skacząc, klęcząc w dowolnym tempie, w najróżniejszych pozycjach. No i zrobiło się ciekawie. Trening naprawdę nie musi być nudny, jest ogrom możliwości, aby ożywić swoje codzienne dbanie o formę, można przeplatać ze sobą najrozmaitsze ćwiczenia przy pomocy różnych sprzętów.

    Choćby systemy podwieszeń TRX. Jak wygląda trening na TRX? Najprościej rzecz ujmując to nic innego jak trening z obciążeniem własnego ciała. Właśnie z tego powodu systemy podwieszeń zyskały w ostatnim czasie tak dużą popularność. TRX to wyspecjalizowane pasy w kształcie litery Y - skomponowane są na podstawie mocnych pasów, umożliwiających różnokierunkowy trening na każdym poziomie zaawansowania. Jeden z końców taśmy należy przytwierdzić do stabilnego punktu, a dwie pozostałe linki wyposażone w uchwyty założyć na dłonie lub stopy. W trakcie treningu stosując gumy TRX mięśnie zostają wzmocnione poprzez pokonywanie grawitacji za pomocą ciężaru własnego ciała, w tym samym czasie pracuje wiele grup mięśniowych, nie obciążając stawów czy kręgosłupa. Z TRX może ćwiczyć każdy, a w szczególności osoby, które są po przebytych kontuzjach i mimo to nie chcą rezygnować z aktywności fizycznej. Ogromną zaletą systemu podwieszeń jest to, że można z nim trenować bez względu na swoją kondycję, naturalnym jest to, że z czasem można podnieść poprzeczkę i trudność kontrolować za pomocą zmiany nachylenia kąta ciała względem podłoża. Na efekty nie trzeba będzie długo czekać. Poprawa wytrzymałości, zwiększona wydolność, wyszczuplenie i ujędrnienie sylwetki zapewne zachęcą do dalszych treningów.

    Ćwiczenia w samotności? Nie każdy lubi, ale nie ma co szukać powodów do tego, aby jednak nie wziąć się za siebie. Wiem jak wiele osób tęskni za grupowymi ćwiczeniami, aerobikiem, ale może nie warto narzekać a lepiej znaleźć pozytywne strony obecnej sytuacji? Przecież można zorganizować spotkania on-line z kuzynką, ciocią albo siostrą, która mieszka daleko i nie możecie widzieć się zbyt często. Wystarczy mieć dobre połączenie z internetem, step lub deck Reebok do ćwiczeń, dobrą muzykę i jazda z tym aerobikiem. Stepy najczęściej stosowane są właśnie na zajęciach aerobiku, ale doskonale sprawdzą się również podczas wykonywania treningu cardio lub wielu ćwiczeń siłowych. Trening ze stepem wspaniale modeluje całą sylwetkę, wzmacnia i rozwija wiele partii mięśniowych, głównie łydki, uda i pośladki, dodatkowo bardzo dobrze wpływają na pracę układu oddechowego i krwionośnego oraz wspierają wytrzymałość organizmu i poprawiają kondycję fizyczną.

   

Siłownia domowa to motywacja sama w sobie. Ciężko przecież przejść obojętnie obok sprzętu, w który zainwestowałeś pieniądze. Po za tym to oszczędność czasu. Masz ochotę poćwiczyć to ćwiczysz, nie musisz nigdzie dojeżdżać, masz wszystko dosłownie pod nosem, a jedyne co ryzykujesz trenując regularnie to dobra kondycja, poprawa zdrowia no i oczywiście piękne ciało.

Poleć ten artykuł znajomym

Komentarze

Zaloguj się by dodać komentarz