Niniejszy regulamin dotyczy wszystkich zamówień zawartych pomiędzy firmą Profireh, ul. Makowa 1, 36-100 Kolbuszowa (zwanej dalej „Sprzedającym”) i jej Klientami w sklepie internetowym www.profireh.pl 

I.   Postanowienia ogólne

1. Firma Profireh, działająca pod adresem www.profireh.pl prowadzi działalność handlową w zakresie sprzedaży detalicznej i hurtowej. Sklep profireh.pl prowadzi sprzedaż wysyłkową na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.

2. Właścicielem internetowego sklepu profireh.pl jest firma:

Futyma Marcin PROFIREH 

Ul. Makowa 1

36-100 Kolbuszowa

NIP: 814-158-66-15, REGON: 180437533, GIODO: 

zarejestrowany i widoczny w ewidencji CEIDG pod adresem:

https://prod.ceidg.gov.pl/CEIDG/CEIDG.Public.UI/SearchDetails.aspx?Id=5c6f3004-e8fa-446e-983b-504ba65f0d16

lub Wpis do ewidencji działalności gospodarczej przez Burmistrza Miasta i Gminy Kolbuszowa pod numerem: 3933

Konto bankowe Inteligo: 41 1050 1562 1000 0097 0999 1104

4. Kontakt ze sklepem jest bezpłatny i odbywa się zarówno przy pomocy formularzu kontaktowego dostępnego w zakładce kontakt na stronie www.profireh.pl, poczty elektronicznej pod adresem info@profireh.pl, jak i telefoniczny pod numerem +48 609 974 264.

II. Produkty

1. Produktami są przedmioty wymienione w ofercie przedstawione na stronach sklepu profireh.pl w chwili składania zamówienia. 

2. Informujemy, że sprzedawca ma obowiązek dostarczenia rzeczy bez wad tj.:

  • dostarczona rzecz musi być zgodna z treścią zawartej przez państwa umowy,
  • ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub prze-znaczenia,
  • ma właściwości, o których istnieniu sprzedawca zapewnił Kupującego, w tym przedstawiając próbkę lub wzór,
  • nadaje się do celu, o którym Kupujący poinformował sprzedawcę przy zawarciu umowy, a sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;
  • została kupującemu wydana w stanie zupełnym.

Jakość towaru powinna być „standardowa”, a więc taka, jaką zwykle prezentują na rynku towary danego rodzaju. Powinny się zgadzać także parametry rzeczy, jej funkcje, wygląd, rozmiar i wszelkie inne cechy, które zostały określone w ofercie sprzedawcy.

3. Zawartość sklepu internetowego profireh.pl nie stanowi oferty w rozumieniu art. 543 Kodeksu Cywilnego.

4. Wszystkie wymienione produkty i nazwy są używane w celach identyfikacyjnych i mogą być zastrzeżonymi znakami towarowymi odpowiednich właścicieli. 

5. Wszystkie produkty znajdujące się w ofercie sklepu internetowego profireh.pl są fabrycznie nowe i posiadają wymagane atesty i zezwolenia dopuszczające do obrotu na terenie RP.

6. Ceny produktów znajdujących się w ofercie sklepu internetowego profireh.pl są podane w złotych polskich i zawierają VAT (są cenami brutto). Ceny te nie zawierają kosztów przesyłki.

III. Składanie zamówienia

1. Podstawowym warunkiem realizacji dokonanych zakupów jest prawidłowe wypełnienie przez Klienta formularza zamówienia udostępnionego przez internetowy sklep profireh.pl na jego stronach www. W przypadku nieprawidłowego wypełnienia formularza lub niezrozumiałego listu elektronicznego, Sprzedający zastrzega sobie prawo do niezrealizowania zamówienia.

2. Klient ma możliwość zalogowania się do sklepu i przy użyciu własnego loginu i hasła sprawdzać status zamówienia. Istnieje także możliwość dokonywania zakupów bez rejestracji. 

3. Po złożeniu zamówienia poprzez stronę www.profireh.pl system wygeneruje automatyczną wiadomość e-mail ze szczegółową informacją potwierdzającą zamówienie i prześlę go pod wskazany w formularzu adres elektroniczny. 

4. Podany przez Klienta adres e-mail jak i telefon może zostać wykorzystany do realizacji składanych zamówień. 

5. Czas realizacji jest to czas, który upływa od złożenia zamówienia i dokonania płatności do chwili wysłania paczki ze sklepu, przy czym uwzględniane są tylko dni robocze. 

6. Osoba, która została pozbawiona prawa do korzystania z internetowego sklepu profireh.pl, nie może dokonać powtórnej rejestracji bez uprzedniej zgody Administratora sklepu. 

IV. Formy płatności, dostawa i jej koszty

1. Akceptujemy płatności w formie:

  1. przelewu na konto (dane do przelewu znajdą się w wiadomości elektronicznej przesłanej do Klienta po złożeniu zamówienia), 
  2. przesyłki pobraniowej (płatność przy odbiorze u kuriera DHL i InPost). U kuriera InPost istnieje możliwość płatności kartą.
  3. za pośrednictwem systemu płatności internetowych PayU(przelew internetowy, płatność kartą płatniczą),
  4. za pośrednictwem serwisu PayPal.

2. Zakupione towary są dostarczane pod adres wskazany przez Klienta w formularzu zamówień w terminie  od 1 do 5 dni roboczych. 

3. Koszty przesyłki są pokrywane w całości przez Klienta. W określonych przypadkach, o ile dopuszcza je internetowy sklep profireh.pl, opłata za dostawę zamówionych towarów może być przerzucona na Sprzedającego. W formularzu zamówienia Klient zobowiązany jest do wybrania formy wysyłki i płatności.

4. Koszty dostawy przesyłki nieodebranej przez Klienta: Klient zobowiązany jest do pokrycia kosztów nadania przesyłki oraz zwrotu do sprzedawcy, w przypadku gdy przesyłka nadana została zgodnie z terminem realizacji zaznaczonym w regulaminie IV pkt.2.

5.  W zależności od wagi i gabarytów produktów system sam wygeneruje możliwe opcje wysyłki.

Cennik:

  1. Poczta Polska – list polecony priorytetowy: 10zł brutto.
  2. Przesyłki kurierskie DHL – przy płatności z góry: 25 zł brutto, paczka pobraniowa (płatność u kuriera przy odbiorze towaru): 29zł brutto.
  3. Przesyłki kurierskie InPost- przy płatności z góry 18zł brutto, paczka pobraniowa (płatność u kuriera przy odbiorze towaru) 22zł brutto. 
  4. Przesyłki paczkomatowe InPost- przy płatności z góry 13zł brutto. 
  5. Odbiór osobisty (po wcześniejszym ustaleniu ze Sprzedającym): 0zł.

V. Zwroty i reklamacje

 1. Zgodnie z Ustawą z dnia 30 Maja 2014 roku o prawach konsumenta z towaru zakupionego w internetowym sklepie PROFIREH można zrezygnować bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty odebrania przesyłki. Jest to możliwe tylko w przypadku, gdy produkt nie był używany, ani nie został w żaden sposób zniszczony. Zwrócony towar należy zaopatrzyć w otrzymany wraz z nim dowód zakupu (faktura/paragon) oraz wypełniony formularz zwrotu, który w razie potrzeby dostarczy firma PROFIREH. Koszty wysyłki zwrotnej do siedziby Sprzedającego pokrywa Klient.

2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas: Profireh ul. Makowa 1, 36-100 Kolbuszowa, e-mail: info@profireh.pl T: +48 609 974 264, o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną). Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy (znajdującego się poniżej), jednak nie jest to obowiązkowe. Mogą Państwo również wypełnić i przesłać formularz odstąpienia od umowy lub jakiekolwiek inne jednoznaczne oświadczenie drogą elektroniczną na naszej stronie internetowej www.profireh.pl. Jeżeli skorzystają Państwo z tej możliwości, prześlemy Państwu niezwłocznie potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy na trwałym nośniku (na przykład pocztą elektroniczną).

3. Gwarantujemy zwrot wartości produktu wraz z kosztami dostawy (do Klienta). Podkreślamy, że zwrotowi podlega wyłącznie najtańsza oferowana przez nasz sklep forma dostawy. Pieniądze zwracamy przelewem bankowym.

4. Klient/ Konsument/ Przedsiębiorca na prawach Konsumenta ma prawo do złożenia reklamacji. W przypadku uznania reklamacji towar zostanie naprawiony lub wymieniony na wolny od wad i ponownie dostarczony na koszt Sprzedającego. Klient/ Konsument/ Przedsiębiorca na prawach Konsumenta zobowiązany jest niezwłocznie poinformować Sprzedającego o tym jaką wadę produkt posiada, załączając szczegółowy opis niezgodności towaru z umową. Jednak nie później jak 14 dni od otrzymania towaru.

5. Zgodnie z nowelizacją ustawy o prawach konsumenta, Klient/ Konsument/ Przedsiębiorca na prawach Konsumenta ma prawo do obejrzenia produktu tak, jak by to miało miejsce w sklepie stacjonarnym. W przypadku zwrotu testowanego produktu, Sprzedający ma prawo do obciążenia Klienta dodatkowymi kosztami, związanym ze zmniejszeniem wartości towaru, jeśli takowe nastąpiło.

6. Sprzedający ma prawo wstrzymać się ze zwrotem za dokonane zakupy wraz z kosztami przesyłki do czasu otrzymania od Klienta/ Konsument/ Przedsiębiorca na prawach Konsumenta towaru lub potwierdzenia jego nadania.

7. W przypadku zaistnienia sporu co do rozpatrzenia reklamacji lub roszczeń wynikających z zawartej umowy, sprzedawca dołoży starań aby rozstrzygnąć spór polubownie w sposób ustalony z Klientem/ Konsumentem/ Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta.

8. Wszystkie zwroty należy wysyłać na adres: PROFIREH ul. Makowa 1, 36-100 Kolbuszowa, Polska. Paczki za pobraniem nie będą odbierane. 

VI.  Uzupełnienie obowiązujące od 1 stycznia 2021

Zgodnie z ustawą z dnia 31 lipca 2019 r. o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczenia obciążeń regulacyjnych od 1 stycznia 2021 r. następuje zmiana przepisów.

Konsument to osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Klient to firmy, instytucje lub osoby fizyczne, które zamawiają towar na cele związane z prowadzeniem działalności gospodarczej.

Przedsiębiorca na prawach Konsumenta to osoba fizyczna, która zawiera ze Sprzedawcą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, lecz nieposiadającą dla niej charakteru zawodowego, który wynika  w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionym w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

Prawo zwrotu będzie przysługiwało Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta tylko wtedy, kiedy umowa, którą zawarł ze sprzedawcą nie miała charakteru zawodowego.

Nowy przepis w Ustawie o prawach konsumenta:

Art. 38a. Przepisy dotyczące konsumenta zawarte w niniejszym rozdziale stosuje się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

Prawo odstąpienia od umowy

Od umowy istnieje prawo do odstąpienia w terminie 14 dni bez podania przyczyny. Termin do odstąpienia do umowy wygasa po opływie 14 dni od dnia dostarczenia towaru.

Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, należy poinformować nas o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną).

Odstępując od umowy można skorzystać z formularza odstąpienia od umowy, ale nie jest to obowiązkowe.

Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy wysłać informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

Skutki odstąpienia od umowy

W przypadku odstąpienia od umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas) niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie, w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.

WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

Adresat:

Profireh

ul. Makowa 1

36-100 Kolbuszowa,

info@profireh.pl

Ja, niżej podpisany(a) niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*)/o świadczenie następującej usługi(*)

…………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………

Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)

…………………………………………………………………………………………………………

Imię i nazwisko konsumenta

…………………………………………………………………………………………………………

Adres konsumenta

…………………………………………………………………………………………………………

Numer konta konsumenta

…………………………………………………………………………………………………………

Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

………………………………………

Data

………………………………………

(*) Niepotrzebne skreślić  

VII.  Uzupełnienie obowiązujące od 1 stycznia 2021

 Zgodnie z ustawą z dnia 31 lipca 2019 r. o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczenia obciążeń regulacyjnych od 1 stycznia 2021 r. następuje zmiana przepisów, które wprowadzają trzecią kategorię kupujących: Klient - Konsument.

Konsument to osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Klient to firmy, instytucje lub osoby fizyczne, które zamawiają towar na cele związane z prowadzeniem działalności gospodarczej.

Klient - Konsument to osoby fizyczne prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą (zarejestrowani w CEIDG), których zakup nie może mieć charakteru zawodowego związanego z działalnością.

Prawo zwrotu będzie przysługiwało Klientowi - Konsumentowi tylko wtedy, kiedy umowa, którą zawarł ze sprzedawcą nie miała charakteru zawodowego.

Nowy przepis w Ustawie o prawach konsumenta, brzmi tak:

Art. 38a. Przepisy dotyczące konsumenta zawarte w niniejszym rozdziale stosuje się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

VIII. Bezpieczeństwo danych osobowych

1. Kto to jest administratorem Twoich danych osobowych?

Administratorem danych osobowych przekazywanych przez podmioty korzystające ze sklepu jest Profireh, ul. Makowa 1, 36-100 Kolbuszowa.

2. Jak się z nami skontaktować, żeby uzyskać więcej informacji o przetwarzaniu Twoich danych osobowych?

Naisz do nas: info@profireh.pl

3. Skąd mamy Twoje dane?

Otrzymaliśmy je od Ciebie podczas składania zamówienia.

4. Jaki jest cel i podstawa prawna przetwarzania Twoich danych osobowych przez Profireh?

Przetwarzamy Twoje dane osobowe, gdyż jest to niezbędne do wykonania umowy zawartej z Tobą, w tym do:

  • realizacji zamówienia
  • obsługi reklamacji, gdy złożysz taką reklamację
  • zwrotu towaru
  • obsługi zgłoszeń, czy pytań które do nas kierujesz 
  • kontaktowania się z Tobą, w tym w celach związanych z realizowanym zamówieniem.

Przepisy prawa  również wymagają od nas przetwarzania Twoich danych np. dla celów podatkowych i rachunkowych.

Zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych, możesz wycofać dobrowolnie w dowolnym momencie w taki sam sposób jak ją wyraziłeś.

Będziemy przetwarzać Twoje dane osobowe dopóki sam nie wycofasz zgody.

5. Czy musisz podać nam swoje dane osobowe?

Wymagamy podania przez Ciebie danych osobowych, aby móc zrealizować zamówienie.

Jeżeli z jakiegoś powodu nie podasz nam tych danych osobowych, niestety nie będziemy mogli zrealizować zamówienia.

6. Jakie masz uprawnienia w zakresie przetwarzanych danych osobowych?

Klient ma w każdej chwili możliwość wglądu, poprawiania, przejrzenia historii, aktualizacji oraz usuwania swoich danych osobowych.

Bez wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane ani przesyłane innym odbiorcom danych.

Klient ma prawo dostępu do swoich danych poprzez kontakt: info@profireh.pl

Z uprawnień tych możesz skorzystać:

  • w odniesieniu do żądania sprostowania danych: zauważysz, że Twoje dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
  • w odniesieniu do żądania usunięcia danych

7. W jakich sytuacjach możesz sprzeciwić się wobec przetwarzania Twoich danych?

Masz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych gdy:

  • odbywa się ono na podstawie prawnie uzasadnionego interesu lub dla celów statystycznych
  • Twoje dane przetwarzane są na potrzeby marketingu bezpośredniego

8. Komu udostępniamy Twoje dane osobowe?

Twoje dane osobowe udostępniamy stronom transakcji, które są niezbędne do realizacji Twojego zamówienia. Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.

9. Na jak długo przechowujemy Twoje dane osobowe?

Przechowujemy Twoje dane osobowe na czas realizacji Twojego zamówienia.

10. Czy i jak mogę zgłosić naruszenie w przetwarzaniu danych lub gdy zauważę wyciek danych osobowych?

Oczywiście. Klient ma prawo zgłosić naruszenie w przetwarzaniu danych do odpowiedniego organu. W przypadku ewentualnego wycieku danych osobowych prosimy o kontakt: info@profireh.pl

IX. Postanowienia końcowe

1. W celu otrzymania faktury VAT należy zaznaczyć taką opcję w formularzu zamówienia oraz podać numer NIP.

2. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem obowiązują przepisy kodeksu cywilnego oraz ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny z dnia 31 marca 2000 r. Dz.U. nr 22 poz.271).

3. Nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem internetowego sklepu profireh.pl.  Klient może zgłaszać pisemnie na adres:

PROFIREH

Ul. Makowa 1

36-100 Kolbuszowa

lub drogą elektroniczną na adres: info@profireh.pl